Kapitel två ♥

Senaste: "Olivia! Är du vaken?" Zayn väckte mig ur mina tankar. "Va? Åh ja jag är vaken, jag bara tänkte på... ehm... en sak." Det verkade som att ingen annan märkt att jag var helt borta. Harry hade flyttat sig från min sida och låg nu på golvet och brottades med Louis. Niall, Liam och Lilly skrattade åt dom.

Olivias perspektiv:
Filmen var precis så hemsk som jag trodde att det skulle vara. Jag vill inte ens tänka på den. Det var en sak som var bra med det. När filmen började igen så satte sig Harry bredvid mig igen, och när den var slut så satt jag nästan i hans knä. Jag blev alltid glad av att vara nära honom, även om jag visste att han inte kände lika dant för mig.

"Okej, nu tycker jag att vi ska kolla på en till film, en som inte har en enda läskig grej i sig!" sa jag. Jag var riktigt rädd från den filmen. Okej, nu tänker vi på något annat!
"Okej då. Vilken hade du tänkt att vi skulle se då?" sa Zayn.
"Hmmm.... Nalle Puh!!!!!! Snääääääääälllaaaa!!!!!"bad jag.
"Är du säker på att du inte kommer bli rädd då? Jag har typ ingen kännsel i min hand längre!" retades Harry.
"Aaawww har du ont i handen lilla Harry?? Ska jag ringa en ambulans åt dig?" retades jag tillbaks.
"Ha-ha. Kul. Jag klarar mig nog. Men jag lovar, om vi kollar på fler skräckfilmer så kommer jag inte sitta i närheten av dig, då kommer jag bli tvungen att amputera handen eller något!!" sa han.

"Kan ni två sluta så vi kan kolla på filmen?!?!" sa Zayn irriterat. Jag och Harry hade suttit och retats ett tag så vi hade inte märkt att filmen börjat. Jag kände att jag hade fått ett fånigt flin på läpparna, som alltid när jag pratade med Harry. Men jag förstod inte varför Zayn blivit irriterad, jag menar Nalle Puh? Han kunde knappast vara sugen på att se den.
"Nejmen Zayn, inte visste jag att du var så inne på att kolla på Nalle Puh?" skojade Harry.
"Lägg av, kan vi bara kolla eller?" sa han, nu ännu mer irriterat.
"Varför är du så sur, han skojade ju bara!?" sa jag. Han suckade och sa trött:
"Skit samma, det är inget. Men men när du ville kolla, på Nalle Puh av alla filmer, och sen sitter och snackar och inte ens märker att den börjat? Lite irriterande."
"Okej... Förlåt då" sa jag och kollade lite konstigt på honom.

Vi satt och kollade på filmen, men det var väldigt spänt mellan oss. Jag kollade kjnappt ens på filmen, jag tänkte på vad som hade hänt, undrade varför Zayn blivit så sur. när filmen tog slut så ville Louis och Zayn gå ut, men jag var trött så jag ville inte, klockan var liksom snart två på natten. Harry bestämde sig för att stanna inne med mig, men de andra stack ut. Jag blev glad att Harry ville stanna inne med mig men jag blev lite blyg och nervös över att vara själv med honom, vilket jag inte borde eftersom jag varit själv med honom hundratals gånger.

"Vad ska vi hitta på?" frågade jag honom. han tittade roat på mig.
"Var inte du trött?" sa han
"Inte såå trött. Jag ska inte sova än! Så vad ska vi göra?"
"Vad vill du göra?" sa han och kom närmre. "Kyssa dig" tänkte jag. Vad jag sa var "DANSA!! Sätt på musik!!"
"Okej" skrattade han. Han hämtade sin i-pod, pluggade in den i högtalarna och satte på en gammal spellista som vi gjort för flera år sedan. Jag började skratta. "Kom!!" sa han och tog tag i min hand och vi hoppade runt och dansade som galningar.
Efter ungefär tjugo minuter av galet dansande så trillade jag och drog ner Harry med mig. Han hamnade ovanpå mig, men han flyttade inte sig.
Han kollade frågandes på mig och närmade sig sakta mina läppar.


Okej det var kapitel 2. Nu vill jag att de som läser kommenterar och svarar på denna frågan: Ska det vara på engelska när de pratar, eller svenska som det varit. Själv tror jag att jag vill skriva det på engelska, men jag är inte säker så KOMMEEEEEEEENNNNNNNTTTTTTTEEEEEERRRRRAAAAAA!!!!!!! ;D
:) ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra :D

Och jag tycker det ska vara på engelska! ;)

2012-06-08 @ 22:56:38
URL: http://onedirectionstooories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0