Kapitel ett ♥

Olivias perspektiv:
"Harry!!!!!!! Louis!!!!!!!! Vad gör ni här?" skrek jag. Jag blev väldigt förvånad över att se dem, eftersom de sagt att de inte skulle komma hem från L.A. där de varit och spelat in till sin nya skiva förränns imorgon.
Det var tråkigt att jag inte träffade dem så ofta, för innan, när vi gick i skolan tillsammans, träffades vi varje dag - oftast efter skolan också. Jag förstod såklart att de hade mycket att göra, och det fanns inget jag kunde göra åt det även om jag velat. Dessutom hade jag också mycket att göra just nu, i skolan, då jag gick sista året och det var extremt mycket nu sista månaden innan skolavslutningen och examen, så jag hade inte heller haft tid att träffas.
"SUPRISE!!" Skrek dem innan de anföll mig med kramar.
"Vi bestämde oss för att åka hem tidigare för vi var klara" sa Harry glatt.
"mmhhmpf" var det enda jag fick fram från min plats mosad mellan golvet och killarna.
"Om ni hälsar med en sån kram på mig vill jag inte ha någon" sa min syster Lilly roat. Vi hoppade alla till och killarna gick äntligen av mig för att springa och attackera min syster.
"Aaaahhhhhh gå av!! Jag kan inte andas" sa Lilly från där hon nu låg mosad på golvet. Harry gick genast av, men Lou bestämde sig för att ligga kvar ett tag till.
"Vilken skön kudde jag har!" Ropade Louis. "Jag ska nog ligga här ett tag till. Eller vad tycker du Lilly?"
"Loooooouis! Gå aaaaaaaaav mig" sa hon med en klagande ton. Jag och Harry kollade på varandra och började asgarva år hur roligt det såg ut, där Lilly låg mosad under Louis, och Louis såg ut som om det var helt normalt.
Vi båda två låg och vred oss av skratt på golvet och höll oss för magen, men vid det här laget skrattade vi nog mer åt varandra än åt Lil och Lou. Vi märkte inte ens att de nu stod och kollade på oss som om vi var dumma i huvudet.
"Okej, såååååå roligt var det faktiskt inte" sa Lilly.
"Hahaha-nej men-hahaha-ni såg så-haha-roliga ut och hon-hahaha-hon skrattar så-haha-roligt och det går-haha-inte att sluta nu-hahahha." försökte Harry få fram mellan skrattattackerna.

När vi äntligen lugnat ner oss så bestämde vi oss för att åka och handla massor med godis och läsk och köpa hem pizza för att ha en filmkväll. Vi ringde också de andra killarna och hörde om de ville vara med.
10 minuter senare satt vi alla sju samlade i filmrummet - vårt hus' vind som jag och Lilly gjort om till ett perfekt rum för att kolla på film och sova över. Det bästa var att det var både ljudisolerat och två våningar över mammas och pappas rum så det var ingen risk att vi skulle väcka dem oavsett vad vi hittade på där uppe.

Killarna fick bestämma film, och det blev en skräckfilm.. Jag borde kanske nämna att jag fullkomligt hatar skräckfilmer.
"Är du rädd lilla gumman, ska du komma och sitta här hos mig?" sa Harry med en retsam ton. Han visste hur mycket jag hatade skräckfilmer och älskade att reta mig för det.
"Ha ha, så rolig man kan vara då" sa jag och satte mig i soffan bredvid Zayn med fötterna uppdragna mot bröstet. "Jag skojar bara, det vet du" sa Harry och satte sig ner på min andra sida och la armen runt mig. Detta fick mitt hjärta att slå fortare. Jag hade alltid gillat Harry, Lilly var den enda som visste om det. Hon fick alltid trösta mig varje gång han skaffade en ny tjej, vilket de senaste åren varit ganska ofta. Hon sa alltid till mig att jag skulle satsa på någon annan, att Harry inte var bra för mig. Jag visste att hon hade rätt, men det var omöjligt att bara sluta tycka om honom som mer än en vän.
"Olivia! Är du vaken?" Zayn väckte mig ur mina tankar.
"Va? Åh ja jag är vaken, jag bara tänkte på... ehm... en sak." Det verkade som att ingen annan märkt att jag var helt borta. Harry hade flyttat sig från min sida och låg nu på golvet och brottades med Louis. Niall, Liam och Lilly skrattade åt dom.

Okej nu är första kapitlet äntligen klart!!! ;) Skulle kommit upp igår men jag hann inte...
Det är lite konstigt menmen.. Vad tycker ni??
Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: anonym

Det var bra! :D

2012-06-04 @ 12:31:43
URL: http://onedirectionstooories.blogg.se/
Postat av: Malin

Varför skriver du inte ett nytt kapitel? Vill veta mer ju :D

2012-06-06 @ 22:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0